nord-american, ar putea fi posibilă şi în România peste câţiva ani. În această situaţie, şoferii cu mai multe abateri - cărora li se pot întocmi caziere auto - ar încheia o poliţă RCA nord-american, ar putea fi posibilă şi în România peste câţiva ani. În această situaţie, şoferii cu mai multe abateri - cărora li se pot întocmi caziere auto - ar încheia o poliţă RCA de câteva ori mai scumpă decât cel care respectă legea.
Un şofer "model" care un an întreg a circulat regulamentar şi nu a acumulat niciun punct de penalizare ar putea să plătească o poliţă mai mică anul următor. Desigur, un asemenea portret este ideal, pentru că e aproape imposibil să nu fi acumulat măcar câteva puncte timp de 12 luni. În esenţă, reducerile pentru şoferii disciplinaţi ar putea fi de aproximativ 40-50%, iar majorările pe care le vor suporta conducătorii cu abateri - de 50-60%.
"Totuşi, un şofer cu un cazier auto mai puţin încărcat ar putea să aibă parte de reduceri în momentul încheierii poliţei RCA, în timp ce unul cu un istoric plin de contravenţii să fie taxat în plus", a declarat Mihail Tecău, secretarul general al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Sistemul "bonus-malus", aşa cum este denumită în limbajul asigurătorilor recompensarea, respectiv penalizarea şoferilor, în funcţie de comportamentul la volan, funcţionează şi în România, însă numai în cazul asigurării CASCO. Practic, unele companii de asigurare chestionează şoferul şi îi stabilesc un fel de portret psihologic, acest lucru având o influenţă în privinţa stabilirii valorii poliţei.
Cotele de piaţă, mai importante decât disciplinarea şoferilor
"Este prea devreme să vorbim despre reduceri sau penalizări semnificative, pe care să le aplice asigurătorii la încheierea poliţei, pentru că piaţa românească a asigurărilor auto este insuficient dezvoltată", spune în continuare Tecău. El est