Dariusz Komisarek, director general al Masterfoods Romania: Doar 5% din caloriile necesare animalelor de companie este acoperit de hrana gata preparata existenta pe piata. In multe piete din Europa de Vest, media a ajuns deja la 70%, ceea ce demonstreaza potentialul imens al pietei romanesti pe termen lung. Dariusz Komisarek, managerul general al Masterfoods Romania, importatorul grupului grupului Mars, spune ca a decis schimbarea sistemului de distributie pentru a fi mai aproape de clientii mari.
"Vanzarile de pet-food in retelele internationale de retail prezente in Romania inregistreaza cel mai mare ritm de crestere, comparativ cu restul canalelor de distributie", afirma Dariusz Komisarek.
Komisarek a preluat conducerea Masterfoods Romania in urma cu trei ani.
Una dintre primele decizii in cadrul sucursalei locale a fost schimbarea sistemului de distributie. Compania colaboreaza in prezent cu 15 distribuitori, fata de un singur distribuitor national in urma cu trei ani, si se implica in mod direct in distributia catre clientii mari (international key-accounts) care au platforme logistice. Astfel, importatorul Masterfoods si-a crescut permanent afacerile, urmand sa ajunga in acest an, potrivit directorului general al companiei, la 33 de milioane de euro, cu 17% mai mult fata de anul precedent.
Komisarek spune ca in ultimii zece ani, piata de profil a crescut permanent, ajungand in prezent la un ritm de crestere anual de aproximativ 20%.
Piata romaneasca de petfood, estimata la 33.000 de tone anual, este inca mult sub nivelul pietelor din Europa Centrala si de Vest, de aceea este de asteptat ca trendul ascendent sa continue in urmatorii ani.
"Pe segmentul petfood, acoperirea calorica in Romania este de aproximativ 5%, ceea ce inseamna ca doar 5% din caloriile necesare animalelor de companie este acoperit de hrana gata prepar