Elevii claselor a IV-a şi a XI-a învaţă în acest an şcolar după programe şcolare noi. Copiii dezbat informaţiile despre terorism sau globalizare. De asemenea vor învăţa mai mult despre Uniunea Europeană. Dascălii de istorie au fost instruiţi cum să-i atragă pe elevi cu noile noţiuni.
Începând din noul an şcolar care a debutat luni elevii învaţă la istorie despre femeia modernă, terorism, globalizare. În locul istoriei universale, plină de nume şi ani, de anul acesta elevii învaţă despre modelling, rolul femeii în societate sau despre Internet. Schimbările sunt efectul unui nou stil de abordare al materiei, după intrarea în vigoare a progamelor şcolare noi.
Fără limite
Noua programă are menirea de a-i face pe elevi să priceapă cotidianul şi de a le stârni spiritul critic. Pentru a-i incita pe tineri la dezbateri, noile manuale de clasa a XI-a provoacă prin exerciţii. Una dintre cele două cărţi de istorie ale Editurii Corint le cere elevilor, spre exemplu, să realizeze un scenariu în care să se plaseze în postura de dizidenţi faţă de regimul Ceauşescu. Manualul Editurii Humanitas include noţiuni despre satanism şi sectele sinucigaşe şi propune discuţii la clasă despre limitele libertăţii.
Schimbări şi pentru cei mici
Schimbări semnificative au suferit şi manualele elevilor de clasa a IV-a. Sistemul de abordare înlocuieşte modelul tradiţional, al prezentării cronologice, cu prezentarea tematică. Astfel, elevii vor începe să înveţe istoria gradat, prin poveşti despre familii, localitatea în care trăiesc, regiune, ţară şi vecini. Pentru note vor trebui să-şi facă un portofoliu şi să înteleaga de ce au fost eroi în perioada respectivă, anumiţi domnitori. Pentru restul elevilor istoria rămâne o materie la care trebuie să înveţe un volum mare de date. Drept consecinţă, numărul elevilor care aleg la examenele naţionale să suţină teste din istor