Ce masina sa-mi cumpar? Aceasta pare a fi intrebarea zilei in Romania si fiecare persoana chestionata are un alt raspuns.
Masinile mici si ieftine sunt cele mai cautate la noi, astfel ca ne-am gandit sa dam un raspuns pe acest segment si am ales 5 dintre supermini-urile de pe piata care pot aduna cele mai multe puncte de apreciere, avand un criteriu de baza: sa coste in jur de 10.000 de euro, fara taxe.
Masinile din segmentul B, clasa mica, cunoscute si sub numele de supermini sau subcompacte, au farmecul lor. Sunt mici, dar parca nu chiar pitice precum Smart sau Matiz, au preturi mult mai abordabile fata de suratele din clasa compacta - si asta fara diferente majore in privinta volumului - si sunt simpatice, din cauza dimensiunilor.
De obicei, sunt folosite ca masini de oras, pentru mersul la serviciu, la cumparaturile zilnice, chiar la hipermarket (de preferat cu bancheta-spate rabatata) si, uneori, in deplasarile mai lungi, concedii sau delegatii, insa in aceste situatii numarul bagajelor este limitat. Nu sunt insa omise nici performantele, chiar daca vorbim despre masini dintr-o clasa inferioara.
E drept ca motoarele cele mai vandute de pe aceste modele au capacitati ce amintesc de batrana Dacia 1300, au puteri ce se invart in jurul valorii de 70 de cai, insa la nevoie exista echipari mai sportive, care depasesc pragul de 100 CP.
Motoarele mici sunt preferate tocmai pentru ca utilizarea de baza a acestor masini vizeaza drumurile aglomerate din orase, care implica inevitabil consumuri sporite de carburant. Dotarile unei masini supermini trebuie sa asigure viata la bord, intre doua semafoare, cu aer conditionat, muzica si frane ferme pentru situatiile neprevazute.
Airbagurile sunt deja si ele un „must“, astfel ca am intocmit deja un portret-robot al viitoarei masini de oras.
Recapitul