La editia a doua a festivalului "Zile si nopti de teatru european la Braila" regizorul Radu Afrim a fost prezent cu doua spectacole, de factura diferita, "Plastilina", montata la Teatrul "Toma Caragiu" din Ploiesti si "Joi.MegaJoy" montata la Teatrul "Odeon" Bucuresti. La prima editie a festivalului, in ultima seara s-a jucat in Sala Mare tot un spectacol memorabil semnat Radu Afrim, "De ce fierbe copilul in mamaliga". Dupa ce s-au stins si ultimele aplauze ale serii de duminica, reporterii nostri au solicitat un scurt interviu acestui regizor care a adus un suflu nou in teatrul romanesc.
"Se joaca enorm de bine si de puternic in "Joi.MegaJoy", iar actorii degaja o energie debordanta"
- Spectatorii au fost mai mult decit incintati de spectacolul din aceasta seara, "Joi.MegaJoy". Esti multumit de ce a iesit?
- Mi-a placut si mie foarte mult spectacolul din aceasta seara, in conditiile de transformare. Cind am gindit eu spectacolul, avea o anumita forma, o anumita intimitate cu publicul. Datorita acestei schimbari de spatiu, spectacolul s-a schimbat cu 50%. Am si taiat trei scene care nu se puteau juca pentru ca la "Odeon" sala este goala, iar aici erau spectatori. In conditiile de transformare sint multumit de ce a iesit in sera aceasta.
- E un spectacol care nu are la fel de multa violenta, fizica, verbala, care se regasesc in spectacolele tale.
- Asa era scrisa piesa. Sint doar vreo trei cuvinte mai "grele", insa ideea este ca am vrut sa ma distrez. Doua luni, cit am lucrat la acest spectacol, a fost o atmosfera incredibil de amuzanta la "Odeon". Voiam ceva cald, care sa fie nostalgic, dar nu social, violent sau nervos. Este vorba de poezia acestei virste. Este o lume care a apus, o lume imperiala, o lume la care se viseaza. In acest spectacol este un alt fel de violenta, o violenta la ni