consumatorii atenţi la preţuri, în vizorul discounterilor vor intra, în viitorul apropiat, oraşele mici şi medii, acolo unde comerţul modern de-abia începe să facă primii paşi. Expansiunea consumatorii atenţi la preţuri, în vizorul discounterilor vor intra, în viitorul apropiat, oraşele mici şi medii, acolo unde comerţul modern de-abia începe să facă primii paşi. Expansiunea în aceste zone este favorizată de faptul că marii jucători, precum Metro, Cora sau Carrefour, nu intenţionează să îşi amenajeze magazinele cu suprafeţe standard mari în oraşe cu o populaţie sub 200.000 de locuitori.
"miniMax Discount va construi magazine de acest tip în oraşele cu peste 30.000 de locuitori", spune Rainer Exel, directorul general al companiei. Compania a investit până în prezent circa 3 milioane de euro, pentru deschiderea celor trei centre din Slatina, Târgovişte şi Urziceni, la care se adaugă câte un milion de euro, investiţie imobiliară în terenul pe care sunt amplasate magazinele. Planurile de viitor vizează lărgirea reţelei cu până la 15-20 noi amplasări anual, ţinta finală fiind deschiderea a peste 100 de magazine, în vederea acoperirii întregii ţări. În intervalul imediat următor vor fi lansate încă 11 magazine, în oraşe precum Olteniţa, Mangalia, Cernavodă, Pucioasa, Turnu Măgurele sau Buzău.
Investiţii în ritm alert
O mai mare anvergură o au investiţiile Metro Cash&Carry în reţeaua de tip discounter din portofoliul companiei, sub brandul Real.
"Întreaga investiţie de pe piaţa românească se ridică la peste 40 de milioane de euro şi include echipamentele şi instalaţiile. În octombrie, urmează să deschidem un magazin la Sibiu", a declarat pentru Adevărul, John Rix, managing director Real-Hypermarket România. Obiectivele Real au în vedere un număr total de 15 magazine până la sfârşitul anului 2007. De cealaltă parte, grupul Rewe România, di