Investitorii au decis sa nu lanseze pozitii noi nici pe crestere, nici pe scadere. Cu exceptia catorva actiuni care s-au dovedit a fi capabile sa starneasca interesul si a pietei Forex (care a avut de “digerat” declaratiile de la intalnirea G7 si cateva date macroeconomice), pietele financiare au inchis “flat”.
Indicele Dow Jones a inchis la 11.155,00 in scadere cu 5,77 puncte adica 0,05%, S&P500 a crescut 1,31 puncte adica 0,10% la 1.321,18 in timp ce indicele de tehnologie Nasdaq100 a scazut 0,02%, adica 0,27 puncte la 1.632,17.
In Europa DAX30 din Germania a scazut 0,19%, adica 11,54 puncte la 5.926,33, indicele pan-european EuroStoxx50 a scazut 0,1% la 3.808,47 puncte, iar FTSE de la Londra a crescut 13,2 puncte, adica 0,22% la 5.890,2 puncte.
In Europa la loc de cinste s-a aflat compania Scania care a crescut 5,89% ca urmare a refuzului ofertei de preluare facute de MAN. Reamintesc cititorilor ca saptamana trecuta MAN si-a anuntat intentia de a cumpara Scania oferind 9,6 miliarde de Euro.
Noul grup ar fi creat un leader de piata in Europa controland 28% din piata de autocamioane grele, fata de 25% cat are Volvo si 20% cat are Daimler. Scania a declarat ca board-ul a respins oferta in unanimitate in urma unei sedinte ce a avut loc in weekend.
Actiunile MAN au scazut astazi 5,3% la 60,61 Euro in ideea ca daca va continua cu intentia de a cumpara Scania va trebui sa faca o oferta ostila, mult mai costisitoare. In schimb, Volkswagen (care are 34% din drepturile de vot la Scania) a inchis pe zero la 65 de euro.
Pretul contractului Futures pe petrolul Crude (tranzactionat la NYMEX) a reusit un rebound tehnic crescand cu 50 de centi la 63,83 dolari pe baril, adica 0,79%. In schimb cotatia Futures a gazelor naturale (care au realizat un mic rebound inca de Vineri) au inchis usor pe minus la 4,975 dol