- Cultural - nr. 184 / 19 Septembrie, 2006 Atelier fragil
Ceai de tei, asupra noastra... (I) ,,In Occident, Shakespeare e marcade mulineta, Dante - ulei de masline, Hugo - joc video. Dar Eminescu? N-ar putea fi si el bun... de larg consum?!" Unul dintre cele mai importante site-uri culturale din Romania, LiterNet.ro, a lansat un concurs de creativitate care a nascut, deja, polemici: Pune-l pe Eminescu la produs. Campania ii instiga pe romani sa gandeasca si sa-l rebranduiasca pe poetul nepereche. ,,Vrei sa te simti anti-sistem, sa zdruncini si tu sandramaua culturii oficiale? Asociaza numele Imensului de un produs capabil sa satisfaca prozaica posteritate. Gaseste-i Poetului Nepereche o pereche contingenta, consumerista si, pe cat posibil, reciclabila..." Asa suna indemnul revolutionar lansat de Florin Dumitrescu, omul cu ideea, care a declarat ca si-a dorit sa stimuleze o cat de mica deschidere a mediului cultural romanesc, ,,indeobste inchistat si anchilozat". S-au centralizat raspunsuri la adresa http:// atelier.liternet.ro, existand unele care denota cunoasterea si aprecierea operei lui Eminescu si altele mai putin reverentioase, polemice. Media rezultata va fi interesanta si ,,o sa reflecte ceea ce inseamna, in realitate, Eminescu pentru tinerii de azi, dincolo de ceea ce scriu inteze si repeta papagaliceste la examene", spune Florin Dumitrescu, care a primit si multe critici pentru ideea sa. Autorul campaniei, care a fost ajutat si de coordonatorul site-ului, Razvan Penescu, spune ca nu si-a propus sa demitizeze si demonetizeze, ci sa declanseze discutii dezinhibate si sincere.Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii siCultelor: ,,Pentru mine, numele Eminescu are o alta semnficatie. Nu-l vad ca produs de deratizare, marca de camasa sau dero. Mi se pare un joc riscant. Eminescu are pentru mine semnificatie de brand de tara, deci nu il vad ca pe un produs de