Politica de reducere a costurilor operationale si de eficientizare a businessului va determina in anul financiar curent o crestere suplimentara cu un punct procentual a profitului operational (EBITDA) al operatorului de telefonie mobila Vodafone Romania, a spus Liliana Solomon, directorul executiv (CEO) al companiei.
Intr-un interviu acordat pentru ZF si Business Magazin, Liliana Solomon explica cum a eficientizat operatiunile si cum a deschis compania din punct de vedere al angajarilor.
Una din primele decizii strategice a fost separarea activitatilor de call-center. De asemenea, ea a accelerat investitiile in infrastructura tehnica, un domeniu critic.
Un prim rezultat concret dupa 10 luni de cand se afla la conducere? In perioada aprilie - iunie Vodafone a atras 350.000 de clientii noi, in timp ce Orange 100.000 de clientii. Dar lupta continua.
Vodafone Romania, care a obtinut in anul fiscal precedent (martie 2005 - martie 2006) o cifra de afaceri de 1,008 mld. $, va depasi "cu usurinta" limita de un miliard de dolari in anul fiscal curent, a mai spus directorul executiv.
Liliana Solomon nu a dorit sa ofere estimari cu privire la rata totala de crestere a profitului sau a veniturilor in anul fiscal curent, care se va incheia in martie 2007. In ceea ce priveste marja de profit, Vodafone va inregistra o valoare asemanatoare cu cea din anul fiscal trecut. In anul fiscal anterior, Vodafone a inregistrat o marja de profit de peste 50%, EBITDA ajungand la 510 mil. $ (403 mil. euro). Motivul principal pentru care marja de profit va ramane relativ constanta este ca, odata cu reducerea costurilor, si preturile produselor si serviciilor de telefonie mobila au o tendinta descrescatoare, a explicat Liliana Solomon.
In privinta venitului mediu per utilizator (ARPU), ea a spus ca "vrem sa crestem valoarea acestui indicator", fara sa ofere alte