Activitatea Biroului de Credit incepe sa fie tot mai vizibila si sa nasca tot mai multe controverse. Dupa nenumaratele cazuri de persoane care au fost inscrise in evidenta Biroului pentru restante de cateva zeci de mii de lei, o noua initiativa privitoare la o baza de date care sa contina informatii despre restantierii la plata facturii de telefonie mobila e pe cale sa fie adoptata.
Absurdul situatiei consta in faptul ca evidenta Biroului de Credit ar putea sa contina si informatii despre clientii care nu si-au platit mobilul in urma cu ani de zile.
[c:3:d]Directorul general al Biroului de Credit, Serban Epure, a declarat pentru HotNews.ro ca institutia pe care o conduce se afla in negocieri avansate cu doi operatori de telefonie mobila pentru realizarea unei baze de date care sa contina informatii despre persoanele care au inregistrat intarzieri la plata facturii pentru telefonul mobil.
Astfel, in cazul in care ati avut intarzieri mai mari de 30 de zile la plata telefonului e foarte posibil sa intampinati dificultati in a obtine un credit.
Potrivit informatiilor oferite de Epure, protocolul va intra in vigoare la inceputul anului 2007. Acesta nu a exclus posibilitatea ca datele transmise catre Biroul de Credit sa contina si informatii despre persoanele care au inregistrat restante cu mult timp inainte de semnarea protocolului.
Directorul Biroului de Credit a mai adaugat ca exista discutii incipiente si cu o serie de companii de telefonie fixa care ar urma sa furnizeze date despre rau-platinici si a adaugat ca o posibila colaborare cu orice alt tip de societate ce ofera servicii populatiei nu este exclusa pe viitor.
Epure a precizat ca un eventual semn de egalitate intre o restanta la banca si o restanta la plata facturii de mobil e o chestiune ce tine strict de politica fiecarei banci.
"O i