(Foto: Zi de Zi)
Elevii claselor a IV-a si a XI-a invata in acest an scolar dupa programe scolare noi. Copiii dezbat informatiile despre terorism sau globalizare. De asemenea vor invata mai mult despre Uniunea Europeana. Dascalii de istorie au fost instruiti cum sa-i atraga pe elevi cu noile notiuni.
Incepand din noul an scolar care a debutat luni elevii invata la istorie despre femeia moderna, terorism, globalizare. In locul istoriei universale, plina de nume si ani, de anul acesta elevii invata despre modelling, rolul femeii in societate sau despre Internet. Schimbarile sunt efectul unui nou stil de abordare al materiei, dupa intrarea in vigoare a progamelor scolare noi.
Fara limite
Noua programa are menirea de a-i face pe elevi sa priceapa cotidianul si de a le starni spiritul critic. Pentru a-i incita pe tineri la dezbateri, noile manuale de clasa a XI-a provoaca prin exercitii. Una dintre cele doua carti de istorie ale Editurii Corint le cere elevilor, spre exemplu, sa realizeze un scenariu in care sa se plaseze in postura de dizidenti fata de regimul Ceausescu.
Manualul Editurii Humanitas include notiuni despre satanism si sectele sinucigase si propune discutii la clasa despre limitele libertatii.
Schimbari si pentru cei mici
Schimbari semnificative au suferit si manualele elevilor de clasa a IV-a. Sistemul de abordare inlocuieste modelul traditional, al prezentarii cronologice, cu prezentarea tematica. Astfel, elevii vor incepe sa invete istoria gradat, prin povesti despre familii, localitatea in care traiesc, regiune, tara si vecini.
Pentru note vor trebui sa-si faca un portofoliu si sa inteleaga de ce au fost eroi in perioada respectiva, anumiti domnitori. Pentru restul elevilor istoria ramane o