Grupul bancar olandez ING Group va incepe sa isi extinda reteaua bancara din Polonia, Romania si India, dar in acelasi timp va incerca sa gaseasca noi oportunitati de dezvoltare si pe piata locala, relateaza agentia de presa Dow Jones. In Romania, ING isi propune sa ajunga la 250 de unitati bancare, pina in anul 2009.
In anii din urma, spre deosebire de principalii sai competitori olandezi, ING a preferat sa se concentreze pe un numar mic de tari, dar cu potentiat mare de crestere. “Nu am simtit nevoia sa facem achizitii de marca deoarece am mers pe varianta unei dezvoltari proprii, intr-un mod organic”, a declarat Eli Leenaars, membru al diviziei de retail si private banking al ING.
“Daca am fi vrut, am fi putut juca un rol important pe mai multe piete bancare. Dar bancile care au fost recent disponibile nu ne-au interesat pur si simplu”, a mai spus Leenaars. El s-a referit indirect la competitorii olandezi, ABN Amro - care a facut achizitii pe piata italiana si la Fortis NV - care s-a extins in Turcia.
In loc sa plateasca sume mari pentru achizitii de noi banci, ING a preferat sa-si extinda reteaua de francize bancare si sa exporte know-how in tarile unde era deja prezenta.
Leenars a adaugat ca divizia de retail a ING a fost in mod traditional interesata de pietele unde bancile locale nu pot sa ofere acelasi gen de servicii pe care il are disponibil grupul olandez.
Pentru a patrunde pe piete mult mai dezvoltate, precum cele din Marea Britanie si Franta, strategia ING a fost sa conteze pe divizia proprie de servicii bancare online, ING Direct, care este condusa de Dick Harryvan.
In Polonia, ING este activa inca din 1995, dupa ce a cumparat actiuni ale bancii Slaski, unde acum detine 75 la suta. Acum, grupul olandez detine pozitia a treia pe piata poloneza, detinind un numar de circa 350 de unitat