În România, companiile, atunci când nu vorbim despre multinaţionale, de exemplu, încep să înveţe cât de important este pentru dezvoltarea firmei training-ul organizaţional. Cu toate că este oarecum un domeniu nou în mediul de afaceri mureşean, am abordat acest subiect – training-ul organizaţional – cu Incze Sandor, directorul firmei M&Co. Europe, şi cu Nadia Şandor, trainer şi psiholog în cadrul aceleiaşi firme.
Rep.: Ce este de fapt un training organizaţional?
Incze Sándor: În lumea financiară trainingul înseamnă dezvoltarea competenţei umane, în cadrul unui grup de lucru; în cazul ideal format din 8 până la 15 persoane. Prin competenţe umane înţelegem tehnici de comunicare, negociere, managementul timpului, învăţarea tehnicilor de vânzare concrete, care se pot utiliza aproape în orice sector al pieţei. Trainingul outdoor este, de asemenea, o formă populară de teambulding, unde participanţii au şansa de a-şi depăşi propriile bariere, aşa încât trainingurile au, de obicei, un efect catartic şi energizant. Un lucru foarte important este persoana trainerului, care este un punct forte în dezvoltarea competenţelor umane. La un trainer, un avantaj de nepreţuit îl reprezintă absolvirea unor studii în domeniul psihologiei, fiindcă este de nelipsit tactul psihologic şi abilitatea de mânuire a unui grup.
Rep.: Cum aţi ajuns în legătură cu acest gen de serviciu?
Incze Sándor: Începând cu 2002 am lucrat ca trainer la firma Merenyi & Co. care este printre liderii de piaţa din Ungaria. Aici am avut ocazia să învăţ „trucurile” meseriei, şi am contribuit la crearea şi aplicarea proiectelor de dezvoltarea resurselor umane pentru multe firme multinaţionale. Acum, în 2006, împreună cu conducerea din Ungaria ne-am decis să deschidem filiala din România. Pentru acest scop am ales cu grijă un personal capabil, cu experienţă şi după o trenare intensivă a trainer