• In oras vor opera numai firmele care au mijloace de transport de capacitate mare • Decizia apartine municipalitatii, care spera sa stinga astfel conflictul intre operatorii privati de transport
In urma conflictelor aparute intre operatorii privati de transport public, municipalitatea a decis, in sfarsit, sa organizeze o sedinta avand ca tema viitorul transportului in comun. Cand presa locala a intrat in sala de sedinta, Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi, a plecat. Presa a fost nevoita sa paraseasca sala pentru ca directorul Chirica sa-si reia activitatea. "In primul rand, ne pare rau ca au aparut astfel de conflicte. Discutiile au fost calme cu operatorii privati de transport public. Vom scoate la licitatie trasee pentru maxi-taxi. Legat de incidentul care a avut loc marti prin blocarea strazilor, pot sa va spun ca cine nu respecta legea va fi sanctionat. Am facut un plan de transport, urmand sa scoatem la licitatie sapte trasee pentru maxi-taxi ce vor circula la periferia municipiului Iasi. Pe aceste trasee vor circula 80 de mijloace de transport", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.
In cursul zilei de astazi urmeaza ca la sediul Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP) sa se discute despre organizarea unei licitatii pentru traseele de maxi-taxi. "Va trebui sa discutam scoaterea la licitatie a celor 7 trasee pentru microbuze. Transportul public in municipiul Iasi va fi impartit in doua categorii, respectiv transport public principal, unde vor ramane numai autobuze, si cel secundar, la periferia municipiului, unde vor fi cursele rapide - maxi-taxi. In discutia pe care o vom avea azi vom stabili data la care vor inceta sa mai circule microbuzele pe traseele principale. Acest lucru se va intampla probabil la inceputul lunii octombrie", a precizat directorul RATP, Maricel Gherca. Direc