de trenuri", suplimentarea acestora, dar, mai ales, înfiinţarea unor magistrale capabile să acopere zone defavorizate până acum din acest punct de vedere. şoavă a recunoscut că există o serie de trenuri", suplimentarea acestora, dar, mai ales, înfiinţarea unor magistrale capabile să acopere zone defavorizate până acum din acest punct de vedere.
şoavă a recunoscut că există o serie de nemulţumiri ale cetăţenilor legate de starea jalnică în care au ajuns staţiile de metrou, din cauza infiltrărilor de apă, de scările rulante ponosite sau de inconfortul bătrânelor trenuri. Referitor la fisurile prin care se prelinge apa pe peronul metroului, formând, pe alocuri, adevărate stalactite, şoavă a precizat că, "deşi metroul din Bucureşti stă... în apă, nu există niciun sistem etanş pentru metrou. Există sisteme de evacuare a apei de la metrou, dar ele sunt calculate să preia apa în condiţii normale şi nu pot face faţă inundaţiilor. Infiltraţiile vor exista mereu. Cu asta trăim... N-aş spune că astea se numesc probleme. O problemă ar fi subfinanţarea Metrorex".
Scările rulante, sortite defecţiunilor
Liviu şoavă a răspuns şi "cârcotaşilor" care se întreabă cum poate Metrorex să investească în modernizarea şi dezvoltarea metroului în condiţiile în care se plânge că nu are bani nici măcar să întreţină efectivele deja existente. "Trebuie reţinut că atunci când vorbim de finanţarea metroului vorbim de fonduri pentru întreţinere şi pentru investiţii. Cele pentru întreţinere sunt constituite din încasări proprii, asocieri-închirieri şi subvenţie de la bugetul de stat, pe când fondurile pentru investiţii vin de la bugetul de stat şi, foarte important, din credite externe. Primim numeroase plângeri din partea oamenilor în privinţa scărilor rulante nefuncţionale. Trebuie să înţeleagă că piesele de schimb la aceste scări sunt foarte scumpe şi nu sunt bani...",