O fotografie incarcata de mister, realizata la inceputul secolului al XX-lea de catre Alexandru Antoniu, reprezinta Biserica Mihai Voda. Batrana ctitorie a celui care a realizat prima unire din istoria romanilor, ascunsa partial de un arbore cu o coroana impunatoare, probabil un dud, are un aer rustic, cam prea vadit rustic.
Daca autorul nu ar fi mentionat ce reprezinta fotografia, am fi crezut ca este o biserica din cine stie ce sat valah - poate musulman daca luam in calcul turla care aminteste de cunoscuta Bartie din Campulung. Consultand datele tehnice referitoare la restaurarile acestui lacas, suferite de-a lungul timpului, am remarcat ca doar in a doua jumatate a secolului al XIX-lea biserica a fost supusa unui sir de trei reparatii, in 1876-1878, in 1897 si in 1900. Este cu neputinta de stabilit careia dintre aceste reparatii ii datoreaza ctitoria Viteazului aceasta infatisare, care nu imi displace, dar care sfideaza monumentalitatea ce insoteste de obicei o ctitorie domneasca. De altfel, imagini mai vechi, pentru comparare, sunt extrem de putine. Fata de Manastirea Radu Voda, aceasta manastire pare ca a fost ocolita de pictori si de fotografi si nu-mi explic cauza. In orice caz, cu aceasta infatisare a infruntat ocupatia germano-bulgara din primul razboi mondial. Reparatii ample intreprinse de Comisia Monumentelor Istorice intre anii 1928 si 1935 au facut-o de nerecunoscut, transformand-o intr-un edificiu impunator, care insa a avut de infruntat furia unui presedinte analfabet apartinand unei republici exportate din Moscova. O fotografie incarcata de mister, realizata la inceputul secolului al XX-lea de catre Alexandru Antoniu, reprezinta Biserica Mihai Voda. Batrana ctitorie a celui care a realizat prima unire din istoria romanilor, ascunsa partial de un arbore cu o coroana impunatoare, probabil un dud, are un aer rustic, cam prea vadit rustic.
D