Prin 2002 am dat peste o publicatie online de arta vizuala. Initial, am crezut ca este un site strain, apoi ca e facut de niste artisti romani care traiesc in Occident. Nici una, nici alta. Era fostul artphoto - actualul Pavilion -, vehiculul de comunicare al miscarii artistice cu acelasi nume fondate de Razvan Ion.
Tot ce vedeam acolo era ca o gura de aer proaspat. In peisajul prafuit, retrograd si mediocru al site-urilor autohtone dedicate artelor vizuale, "artphoto" era perfect racordata la nivelul de sus al artei contemporane internationale.
La scurta vreme, "artphoto" avea sa apara si tiparita, devenind repede una dintre cele mai bune publicatii de gen din Europa. Si am constatat - inca o data - aceasta schizofrenie: lucruri apreciate ca foarte valoroase "afara" in tara sunt necunoscute. Astazi, devenita Pavilion, dupa niste ani de lupta revista a reusit sa-si impuna valoarea internationala si in tara. Iar aceasta miscare artistica - prin mijloacele ei de comunicare - a fost si este un excelent ambasador al Romaniei in strainatate.
Pentru toate aceste merite scriu astazi despre Razvan Ion. Artist vizual de valoare, teoretician profesionist al noilor mijloace artistice contemporane (imagine digitala, video, new media, instalatii), curator, scriitor, Razvan Ion este si un bun manager cultural, specie extrem de rara la noi. Personaj controversat, incomod, liber in gandire, fara frica si complexe, orgolios, enervant de tenace, invidiat pana la disperare si ura, Razvan Ion a reusit, in ciuda tuturor obstacolelor si capcanelor, sa razbata pana la urma. Pentru mine este tot ceea ce conteaza: valoarea rezultatelor muncii lui. Pentru ca dupa el, ca dupa fiecare dintre noi, asta este tot ce va ramane.
Razvan Ion s-a nascut la 24 mai 1970, in Bucuresti. La 14 ani, primeste cadou de la tatal lui un aparat foto Smena. Face fotografii, dar fara sa-si d