O garnitura de 14 vagoane de calatori, uitata pe o linie inchisa a CFR SA, la Segarcea, a fost „curatata“ de hoti de toate elementele metalice, mai putin carcasele, care nu pot fi miscate decât cu macaraua. Utilajele au fost aduse in 2005, de la Craiova, complet functionale, si vândute in 2006, la tona. La Segarcea, de mai bine de un an, o garnitura de tren este furata bucata cu bucata, ca intr-un sat fara câini, chiar in fata garii. In afara de vreo trei - patru dosare penale, in care sunt urmariti opt localnici de etnie roma, nimeni nu a luat vreo masura pentru conservarea masinariilor. Nici fostul proprietar al vagoanelor, CFR SA, Regionala Craiova, nici al doilea proprietar - Unicom Tranzit SA, dar nici cel de-al treilea - o societate din Iasi - nu au organizat paza la tren, desi aveau aceasta obligatie potrivit Legii nr. 333 din 2003. Autoritatile publice locale sunt ingrijorate de amploarea fenomenului si se tem ca hotii vor incerca sa taie efectiv vagoanele si sa incerce sa mute piesele. „Nu putem ramâne indiferenti. Este jaf, iar tot ce se fura trece prin orasul pe care-l administram. Nu mai vorbim de accidentele care se pot intâmpla. S-a luat tot din acel tren si a disparut chiar un boghiu. Am sesizat pe toata lumea, dar vad ca nu s-a schimbat nimic“, a spus primarul Nicolae Popa. Politia Segarcea ne trateaza imediat cu vreo patru dosare penale care infiereaza mai degraba niste gainarii si cu trei adrese catre CFR SA, Regionala Craiova, careia ii pune in vedere ca are niste obligatii. „Nu ne-a sesizat nimeni. Noi am incercat de mai multe ori sa obtinem o informatie oficiala de la CFR si le-am si comunicat prevederile legii. In plus, i-am avertizat ca, pe linie sau in preajma ei, actiunile de sustragere a unor componente feroase pot fi insotite de accidente. Pâna una-alta, linia este a CFR“, a declarat comandantul Politiei din Segarcea, Marius Titoiu. Seful