Dragos Cinca, presedintele Flamingo: Ne vom creste suprafata totala a magazinelor pe care le detinem de la 45.000 de metri patrati estimati anul acesta la 60.000 mp la finalul anului viitor si 80.000 mp in 2008. Piata locala de retail de electronice si electrocasnice se va cifra la 1,4 de miliarde de euro in 2009, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul acesta, cand piata a fost estimata la 900 de milioane de euro, a declarat pentru ZF Dragos Cinca, presedintele Flamingo, precizand ca aceasta este doar "o evaluare conservativa".
In schimb, seful Altex, principalul concurent Flanco, Dan Ostahie, evalueaza piata din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de euro depasit in 2005.
"Scaderea pietei vine ca urmare a nivelului foarte ridicat de consum prin creditare din perioada 2003-2005, dar si a politicii Bancii Nationale de temperare a consumului prin contractarea de credite", a fost explicatia lui Ostahie.
Avand in vedere aceasta estimare, strategia Flamingo pentru urmatorii trei ani, stabilita in cadrul prospectului de IPO, este reprezentata de extinderea prin magazine de suprafete foarte mari.
"Prin suprafete foarte mari ma refer la aproximativ 2.000 de metri patrati, insa magazinele pot ajunge si la 3.000 de metri patrati", a explicat Cinca. "Astfel, ne vom creste si suprafata totala a magazinelor pe care le detinem, de la 45.000 de metri patrati estimati anul acesta la 60.000 la finalul anului viitor si 80.000 mp in 2008", a mai spus presedintele Flamingo.
Pana in prezent, Flamingo a deschis patru magazine cu suprafete foarte mari - Flanco World, insa numarul acestora va creste la sase sau sapte la finalul anului acesta, iar pana in decembrie 2007 vor fi cel putin 15 astfel de magazine, a estimat Dragos Cinca. "Aceste estimari se bazeaza pe faptul ca avem deja contracte semnate pentru 1