Ion Oblemenco, asezat in fata stadionului cu acelasi nume, doamna Elena Cuza, din fata ColegiuluI National „Elena Cuza“, Mihai Viteazul de la Calugareni, fresca bisericii din Rudari - Dolj, zeci de poezii anticomuniste, precum si multe alte opere, ramase aproape necunoscute, poarta semnatura sa. Mai cunoscut poate pentru cavoul pe care si l-a construit in propria curte, pictorul si sculptorul Anton Barbu din Panaghia a ramas doar o amintire pentru cei dragi. O poarta mare, evident costisitoare, dar neterminata. Gardul - destul de nou si inca teapan - a facut si el câteva parale bune acum vreo patru ani. Platite din buzunarul lui Dinel Staicu, cel care a decis sa achizitioneze in felul sau personal ultimele lucrari ale artistului disparut cu doar doi ani inainte. „A venit intr-o zi si a luat tot ce imi mai ramasese de la dânsul. Cinspe-douazeci de statui. Le-a dus la Podari. Doua sute de milioane mi-a dat si numai una facea atât! Da' i-am luat, ce sa fac... Am cumparat si eu poarta, am pus gard, am dat ceva la copii, am platit datoriile de la inmormântarea dânsului... Speram sa fac mai mult. Dinel zicea ceva de un muzeu, de statuia dânsului pusa la cavou, de alta dusa la Craiova. Dar numai promisiuni si o mâna de pomneti a dat, pentru o viata de artist!...“ Celebritati in ruina Sta rezemata de una din ramasitele sotului - un bust impozant al lui Traian Vuia, care, acum vreo sapte-opt ani, pâna sa inchida ochii artistul, trebuia sa impodobeasca una din locatiile importante ale Craiovei. Lânga aviatorul si inventatorul român, chipul de piatra al lui Amza Pellea priveste inert gramada de stiuleti din jur - singurii spectatori care i-au mai ramas. „Pe asta l-a facut dânsul cu contract, pentru Dutescu, de la Cultura. Zicea ca-l pune la Teatru, inauntru... N-a mai venit nimeni sa-l ia, l-au lasat aci, sa stea ciorile pe el. Colo, proptit in gard, e Victor Babes - trebuia sa