Un proiect al IPP, finantat de Ambasada Marii Britanii, a intocmit o baza centralizata de date care masoara eficienta masurilor luate de administratia locala in domeniile drumuri si poduri judetene, protectia copilului, bibliotecile si muzeele judetene. IPP a obtinut astfel indicatori de performanta, indicatori care masoara eficienta unui serviciu public si gradul in care obiectivele autoritatilor locale isi ating obiectivele. Demersul este justificat de faptul ca indicatorii de performanta sunt prea putin folositi, autorii studiului acuzand "carente acute la nivelul de management intern al datelor" la nivelul Consiliilor Judetene. In loc ca informatiile sa evalueze eficienta, ele sunt inghesuite in statistici fara a fi folosite pentru optimizarea activitatii.
Avantajele indicatorilor de performanta
Cercetarea a relevat faptul ca nu sunt respectate nici macar standardele cerute de Ministerul Finantelor privind executiile bugetare la nivel local. S-a constatat, pe domeniile analizate, ca majoritatea CJ nu au clasificari ale podurilor pe categorii de risc, estimari ale costurilor de modernizare ale drumurilor judetene sau masuratori ale satisfactiei utilizatorilor serviciilor puse la dispozitie de autoritatile locale. Astfel, Guvernul implementeaza descentralizarea in absenta unor evaluari asupra modului de furnizare a serviciilor publice catre cetateni. Lipsa unui sistem de indicatori de performanta face ca eficienta investitiilor sau a cheltuielilor sa fie greu de cuantificat.
Folosirea indicatorilor, sistem introdus in Marea Britanie inca din 1992, ar permite fundamentarea investitiilor pe date exacte si o estimare mult mai exacta a resurselor necesare obtinerii unor standarde minime de calitate. La nivel central, Executivul ar avea o imagine clara privind modul in care este condus fiecare judet in parte. In plus, accesul la fondurile