Manuela Dragomir, director de resurse umane al ING Bank Romania Directorii de resurse umane care raman la stadiul de executanti in organizatiile lor sunt cei neancorati in business si care nu aduc valoare adaugata acestuia, crede Manuela Dragomir, director de resurse umane al ING Bank Romania.
"Fata de multe alte joburi, managerul de resurse umane isi creeaza rolul el insusi, iar cei care se plang ca nu sunt parteneri in business sunt vinovati ca nu stiu sa comunice si sa se impuna. In plus, managementul vrea rezultate, vrea sa vada impactul pe care resursele umane il au asupra afacerii", explica Dragomir. Din acest punct de vedere, crede ea, companiile din Romania inca nu au gasit calea de mijloc in ceea ce priveste comunicarea dintre specialistii in HR si board-urile de management ale acestora.
Managementul orientat catre obtinerea de rezultate se aplica la fel de bine si in cazul resurselor umane si este, de altfel, conceptul care trebuie sa stea la baza tuturor proceselor din organizatie, pentru ca "nu competentele se platesc, ci rezultatele".
Este o filosofie care sta si la baza politicilor de profil ale ING Bank, o organizatie unde partea variabila din pachetele salariale tinde sa capete o pondere din ce in ce mai mare, putand ajunge in viitor chiar la o valoare de peste 50% din valoarea totala a acestora.
Sistemul de management al performantei implementat de ING se bazeaza pe principiul ca fiecare persoana isi doreste sa fie rasplatita pe masura eforturilor depuse, singurii nemultumiti ramanand cei cu un nivel scazut de performanta, care se vor autoexclude. "Avem o structura organizationala matriciala, ceea ce presupune o responsabilitatea ridicata a managerilor de linie si dezvoltarea spiritului antreprenorial. Este o structura in cadrul careia aspectele legate de comunicare intre departamente devin extrem de importante", exp