Bancile au declansat atacul la baioneta, folosind cartierele ca tarimuri de lupta. Miza o constituie atragerea unui numar cit mai mare de clienti nu doar prin intermediul unor oferte generoase de produse bancare, ci si prin apropierea, la propriu, fata de ei.
Laboratoarele de marketing ale institutiilor financiare, beneficiind din belsug de o importanta infuzie de profesionalism occidental, au schimbat putin optica. In ultima perioada, bancile au abandonat ideea unei adevarate intreceri socialiste pe tarim imobiliar, concretizata in cladiri somptuoase din otel si sticla, situate cu predilectie in inima tirgului. Acum atentia este centrata pe sedii (agentii) micute, cochete, functionale, situate cit mai aproape de cetatean. Adica in cartiere. Ceea ce inseamna ca nu mai este nevoie sa mergi pina in centru, sa stai la coada la o multime de ghisee, sa-ti faci nervi, pentru o simpla alimentare de card, plata unei facturi la telefonul mobil sau pentru obtinerea unor informatii despre un credit. Acum cobori din bloc si intri in banca. Atit. Simplu si eficient.
CEC-ul sta cel mai bine
Intre bancile care activeaza la nivel de sucursala sau agentie pe piata braileana, CEC-ul are o situatie aparte. De ce? Urmasa Casei de Economii si Consemnatiuni comuniste, transformata de curind in banca cu acelasi nume, CEC-ul rebranduit, scuturat de metehnele birocratice transmise din perioada de pina in 1989, se bucura de o mostenire importanta. Si, totodata, un avantaj, in competitia cu celelalte banci. Dupa cum ne-a declarat directorul sucursalei judetene CEC Braila, Marius Iaru, CEC-ul dispune in prezent de 30 de unitati in judetul Braila. Este vorba despre 21 de agentii rurale, cite una in orasele Ianca, Faurei, Insuratei, o sucursala judeteana situata pe B-dul Independentei si 5 agentii in municipiu. Adica, in cartierul Viziru, l