Devăluirea incendiară îi aparţine preşedintelui Pakistanului american şi serviciile MI5 şi naşte întrebări asupra capacităţii Tarom de a asigura securitatea pasagerilor săi.
Avioanele din est, mai uşor de deturnat
Din fragmentele publicate, ieri, de cotidianul "The Times" reiese că suspectul numărul unu al atentatelor din 11 septembrie 2001 de la World Trade Center, Khalid Sheikh Mohammed, a organizat, în 2002, un atac de proporţii asupra aeroportului londonez Heathrow - dejucat - în care să folosească avioane ale unor companii naţionale din România, Polonia, Cehia, Croaţia, Slovacia şi Malta. Motivul alegerii acestor companii, explică Musharraf, era sistemul de securitate slab al acestor aeronave. Unda verde pentru începerea deturnării avioanelor ar fi fost semnalul de fixare a centurilor de siguranţă. Musulmani europeni, membri sau susţinători Al-Qaida, urmau să deturneze avioanele, pe care le-ar fi pilotat spre depozitele de carburant şi terminalele de pe Heathrow.
Plăţi secrete ale CIA către Islamabad pentru predarea teroriştilor
Preşedintele Musharraf mai susţine că, ulterior, CIA ar fi plătit în secret ţării sale milioane de dolari pentru predarea a sute de suspecţi Al-Qaida. El nu menţionează însă suma primită pentru cei circa 370 de musulmani suspecţi de terorism. Washingtonul a negat informaţia. "Nu am ştiut despre aceste plăţi (către ţări implicate în războiul antiterorism). Acest lucru nu ar fi trebuit să se întâmple", a declarat pentru "The Times" un reprezentant al Ministerului de Justiţie american. "Recompensele în bani sunt destinate indivizilor care ajută la prinderea suspecţilor de pe lista FBI, nicidecum guvernelor străine", a mai adăugat oficialul. Guvernul SUA are reguli foarte stricte în ceea ce priveşte recompensele către statele aliate în războiul împotriva terorismului, aşa cum este şi Pakistanul. Of