Goniti parca de fluctuatiile din sondaje, conducatorii democrati ai Ministerului Transporturilor dau lovitura dupa lovitura in buget si acorda lucrari clientelei politice fara nicio perdea. Nu mai ingrijoreaza pe nimeni concubinajul constructorului cu politicul, ci modul in care se adjudeca licitatiile si garantia foarte mica acordata pentru lucrarile executate.
Beneficiarii banilor de la bugetul de stat sunt societati cunoscute ca facand parte din „portofoliul“ de clientela politica al PD. Spre exemplu, societatea Euro Construct Trading 98 SRL a beneficiat de lucrari de milioane de euro de la Primaria Capitalei, atat pe timpul lui Basescu, cat si in mandatul lui Adriean Videanu.
In primavara lui 2006, societatea a castigat lucrarile de reparatie pe autostrada Bucuresti-Pitesti, iar saptamana trecuta s-a afiliat si la construirea autostrazii Bucuresti-Ploiesti, la putin timp dupa interventia publica a lui Traian Basescu.
Garantiile democrate
Daca pe seama atribuirii contractelor la cele doua autostrazi ce duc spre Pitesti si Brasov s-a discutat, cand vine vorba de termenele de garantie autoritatile dau din colt in colt. De fapt, inca de la marea modernizare pe A1, realizata pe vremea ministrului PD Traian Basescu - si finalizata de Anca Boagiu, prin firma Frederici Astroldi Todini (FAT) -, s-a omis problema garantiei foarte mici.
Italienii au oferit garantie doar pentru... un an. Gropile au aparut insa dupa 6 luni si era de asteptat ca dupa primul an sa vina prapadul intre Bucuresti si Pitesti. Ministrii PD nu au invatat nimic din experienta FAT, iar anul trecut au mai bifat peticiri pe A1 cu garantie de... doi ani.
Dupa ce si-au pus presa in cap si atunci, lucrarile din acest an au o garantie mai mare decat un fier de calcat si se apropie de cea a unui televizor sau a unei masini de spalat - 3 ani. Curios es