Ajunse în mare vogă în urmă cu patru ani, magazinele de “39.000 de lei”, oferă cumpărătorilor marfă din cea mai variată: umbrele care după o folosire se pot arunca la gunoi, şosete care se împuţesc, tampoane neabsorbante în pachete inscripţionate Always, lanterne de maşină care pot scurtcircuita sistemul electric al autovehicolului, ceasuri de perete care după două zile arată ora în lume, nu locală, seturi de ustensile pentru bucătărie al căror luciu este înlocuit de rugină după prima folosire, tricouri cu recomandarea expresă de a se spăla separat de orice altceva şi după aceea de a se arunca, lenjerie îndoielnică, bibelouri suspecte, căni de tablă marcate inox, jucării pentru copii, unele murdare altele în stare mai bună însă toate fără respectarea cerinţelor legate de vârsta celor cărora le sunt destinate, odorizante de cameră, parfumuri, rujuri, truse de machiaj, de manichiură, săpunuri, şampoane şi detergenţi, curele, bluze, portmonee trei în unul, vaze şi multe altele. Am intrat în câteva asemenea magazine amestecându-ne printre cumpărătorii “pretenţioşi”, care îşi umpleau coşurile ţâţâind din buzele ţuguiate, criticând calitatea îndoielnică a mărfii…
Surse
Adevărul e că în aceste magazine probabil doar jumătate din marfa expusă are aceste preţuri, dar ideea e că odată intrat într-un spaţiu strâmt cu toată marfa expusă pe câţiva metri pătraţi, ceva tot i se lipeşte de retină cumpărătorului şi când va ieşi de acolo îi va fi ruşine să iasă cu mâna goală.
Am întrebat patronii unui magazin, de data asta de 35.000 de lei, magazin deschis în fosta clădire Clasic de pe strada Gheorghe Doja, de unde aduc marfa. Prima dată s-au făcut că nu înţeleg ce îi întrebăm, pentru ca apoi să ne declare că nu au timp la dispoziţie şi nici nu vor să discute cu noi. E dreptul lor să nu vorbească cu presa, dar originea produselor cu preţuri fără concurenţă tot am