- Cultural - nr. 190 / 27 Septembrie, 2006 Atelier fragil
Ceai de tei, asupra noastra... (II) Alexandru Raducanu, redactor-sef al revistei de publicitate The Marketer, considera ca "o campanie de tipul Pune-l pe Eminescu la produs este un imens serviciu facut de catre organizatori atat memoriei poetului, cat si tinerilor de azi. In felul asta, Eminescu devine viu, tangibil, interactiv, jovial. Decat o statuie pe un soclu, mai bine un partener de dialog, chiar daca prin intermediul unui bun de larg consum. In felul asta, tinerii vor ajunge sa-l ... guste pe Eminescu la propriu, si vor aprecia si sensul figurat. Parfumul Eminescu mi se pare o varianta interesanta pentru tinerii cu pretentii de intelighentie. Campania de publicitate ar trebui sa aiba in centru ideea de seductie sofisticata, metafizica", spune Alexandru Raducanu. Urmatorul mit luat in vizor de LiterNet va fi "Miorita". Doar guvernul si familia poetului pot inregistra marca Eminescu. Pentru a inregistra la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) o marca purtand numele Eminescu, e nevoie ori de o hotarare de guvern in acest sens, ori de acceptul scris al unui membru in viata al familiei. In prima saptamana de concurs, care continua pe site-ul www.liternet.ro, 28 de participanti au pus la bataie ideile lor: • Prezervativul Eminescu;
• Ceai de tei _ "savureaza un ceai cu parfum de poezie";
• Cafea Eminescu - (cafea nationala, de ghinda macinata);
• EmiNESScu - cafea instant;
• Frigiderul Eminescu _ "nemuritor si rece"; "Fara freon, protejeaza stratul de ozon si intreg cosmosul cu plopii, teii, raul, ramul! Cu Eminescu, hrana, inclusiv cea spirituala, se conserva perfect!";
• Rachiu: "pentru o inspiratie aromata si fluida";
• Pix/produse de birotica Eminescu: (kit special "pentru scriitori");
• Gel de par; parfum (senzual si melancolic);