De mai bine de doua saptamani, Automobile Craiova este controlata de stat in proportie de aproximativ 70%, cand a preluat recent de la creditorii Daewoo Motors 51% din actiunile uzinei Daewoo Automobile Romania, majorandu-si astfel participatia la 100%. Inca de la preluarea fabricii Daewoo, statul si-a anuntat intentia de a transfera fabrica unui investitor strategic, caruia, coform declaratiilor primului-ministu Calin Popescu Tariceanu, i s-ar putea acorda facilitati in conformitate cu normele concurentiale europene.
Pentru preluarea Daewoo Craiova, prevazuta pentru luna decembrie a acestui an, s-au aratat interesati trei mari giganti ai pietei mondiale auto. General Motors, Renault-Nissan sau Ford, care momentan se confrunta cu probleme financiare, sunt principalii potentiali cumparatori ai uzinei capabile sa produca peste 150.000 de autoturisme anual.
Privatizare cat mai rapida pentru Daewoo
Actiunile de pana acum in ceea ce priveste privatizarea uzinei de la Craiova par sa indice Fordul drept viitor detinator al diviziei Daewoo Romania. In acest sens, astazi, premierul Tariceanu se va intalni cu presedintele Ford Europa, John Fleming.
Intalnirea vine la doua saptamani dupa ce alti doi oficiali Ford au purtat discutii la Bucuresti cu primul-ministru in legatura cu posibilitatea preluarii fostei fabrici Daewoo de la Craiova, anunta Mediafax.
Imediat dupa revenirea fabricii in proprietatea statului roman la inceputul lunii septembrie, tranzactie in urma careia partea coreeana a primit 60 milioane de dolari, dintre care 10 milioane de dolari in contul datoriilor uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo, Ford si-a manifestat interesul pentru preluarea uzinei.
La 12 septembrie, Tariceanu s-a intalnit la Bucuresti cu vicepresedintele pentru relatii internationale al Ford Motors, Stephen Biegun, si directorul pen