Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) intenţionează să interzică expunerea şi vânzarea produselor alimentare şi nealimentare pe trotuarele aferente reţelei stradale principale. Potrivit Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) intenţionează să interzică expunerea şi vânzarea produselor alimentare şi nealimentare pe trotuarele aferente reţelei stradale principale. Potrivit proiectului conceput în urmă cu o lună şi jumătate, practicarea acestui gen de comerţ de către persoane fizice şi firme aglomerează traficul şi afectează imaginea oraşului.
Mihai Iordache, directorul executiv adjunct din cadrul Direcţiei de Inspecţie a Primăriei Capitalei, cel care a venit cu această iniţiativă, spune că ideea proiectului se referă la eliminarea "accesoriilor la chioşcurile deja existente pe trotuar". Se poate vorbi într-adevăr de interzicerea unui lucru care deja este ilegal, dar "vrem să eliberăm trotuarele de lăzile frigorifice şi vitrinele în care se ţin răcoritoarele şi care ocupă uneori de trei ori mai mult spaţiu decât chioşcul propriu-zis", a adăugat Iordache.
Cu alte cuvinte, nu se plănuieşte desfiinţarea chioşcurilor de pe trotuare, ci a vitrinelor, a lăzilor frigorifice şi a altor mici asemenea depozite din jurul lor.
De asemenea, vor fi exceptate structurile de vânzare a produselor media, chioşcurile RATB şi spaţiile de comercializare a florilor. În schimb, cu ocazia Sărbătorilor, 1 şi 8 martie, Paşte, Crăciun şi Anul Nou, în Capitală vor putea fi comercializate pe trotuare produse specifice şi suveniruri. Comerţul va fi însă permis numai pe trotuarele cu o lăţime mai mare de doi metri, pe o perioadă de maximum 10 zile.
O altă reglementare vine în sprijinul patronilor de patiserii şi cofetării, care, pe perioada sezonului cald, vor putea amenaja terase provizorii în faţa unităţilor, cu condiţia ca spaţiul rămas pentru traficul pietonal să nu fie mai