Producatorii francezi de materiale de constructii, precum si constructorii puternici din Hexagon au speculat inca de la sfarsitul anilor '90 potentialul de crestere al economiei romanesti. Astfel, giganti precum Saint-Gobain, Lafarge, Vinci sau Bouygues au pompat sute de milioane de euro in deschiderea unor capacitati de productie sau pentru achizitionarea unor companii locale.
Principala atractie a investitorilor francezi pe piata romaneasca este rata de crestere a pietei constructiilor, care a atins anul acesta un nivel record de circa 20%, specialistii estimand pentru 2006 o valoare de aproximativ 7 miliarde de euro.
Investitiile private au fost in ultimii ani principalul motor de crestere al pietei materialelor de constructii. Ciment, agregate si betoane, tigla, materialele termo-izolante (vata minerala, gips-carton sau polistiren extrudat) si sticla float (pentru constructii - n.r.) sunt principalele segmente de piata pe care au intrat jucatorii francezi.
Lafarge, cel mai mare producator de ciment din lume si printre liderii din industria materialelor de constructii, a intrat pe piata romaneasca in 1997 prin achizitia producatorului de ciment Romcim. Francezii au investit pana acum peste 300 mil. euro in operatiunile din Romania, in toate cele patru divizii ale grupului: ciment, agregate si betoane, placi de gips-carton si materiale pentru acoperisuri.
Lafarge Ciment estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 680 de milioane de lei (190 mil. euro), in crestere cu 7% fata de anul trecut.
Un alt gigant care a patruns pe piata romaneasca, Saint-Gobain, a investit pana in prezent peste 140 mil. euro in dezvoltarea unor capacitati de productie de materiale de constructii. Saint Gobain a derulat in ultimii doi ani o campanie puternica de achizitii pe piata locala a materialelor de constructii, care au culminat cu investitia