Lucrările la Autostrada Transilvania se derulează în prezent pe un tronson de nouă kilometri, iar de la mijlocul lunii octombrie se vor începe lucrările pentru încă şase kilometri de autostradă. Ritmul de producţie se dublează de la o lună la alta, iar primii metri de asfalt ar putea fi turnaţi chiar mai repede de 2009. Anul acesta, firma Bechtel a angajat 1200 de persoane, iar în perioada imediat următoare vor mai fi angajate în jur de 150 de persoane.
Firma Bechtel a organizat ieri pentru jurnaliştii clujeni o prezentare a stadiului lucrărilor la Autostrada Transilvania, secţiunea Câmpia Turzii – Cluj – Napoca, în zona satului Petreştii de Jos. În prezent se lucrează cu prioritate la această secţiune. Bogdan Sgârcitu, purtător de cuvânt al Bechtel, afirmă că în momentul de faţă lucrările se axează pe structuri, poduri, viaducte şi nu se poate vorbi despre probleme financiare în derularea proiectului. Cea mai importantă problemă care poate să apară la lucrările derulate în prezent ar fi doar vremea nefavorabilă, care ar putea împiedica desfăşurarea normală a activităţii pe şantier, a adăugat Sgârcitu.
Capacitatea de producţie se va dubla de la o lună la alta, iar anul viitor se va tripla, potrivit purtătorului de cuvânt Bechtel. Acesta explică faptul că lucrările care se desfăşoară în prezent se încadrează în graficul programat pentru anul acesta, deşi au început mult mai târziu decât ar fi trebuit. Situaţia din acest moment relevă faptul că s-a progresat faţă de acum două luni, lucrările desfăşurându-se într-un ritm din ce în ce mai alert.
Sgârcitu a mai amintit faptul că, în acest an, s-au făcut foarte multe angajări pentru şantierul la Autostrada Transilvania. Astfel, în urma organizării bursei locurilor de muncă, împreună cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj, au fost angajate de către Bechtel 1200 de persoane. D