De mai bine de doi ani, tot sibianul stie ca Sibiul va fi Capitala Culturala Europeana. De doua zile, sibienii mai stiu si faptul ca Sibiul, odata cu Romania, va adera la UE, peste aproximativ trei luni. Ce stiu europenii din Sibiu, este insa mai surprinzator. In ultima luna, presa europeana si nu numai a discutat despre Sibiu prin prisma industriei auto si a reusitelor lui Alex Zotinca.
„Cristian Alex Dodu sta in preajma masinilor care fabrica in fiecare zi sute de metri de material pentru airbaguri si arata catre spatiul liber din incinta fabricii. «Inca este destul spatiu pentru a aduce noi masini», spune el. "Pana la sfarsitul anului, spatiul acesta va fi plin", scria, saptamana trecuta, International Herald Tribune, citand agentia Reuters.
Asemenea americanilor de la Herald Tribune, au mai citat agentia de presa Reuters si cotidiene britanice, germane si din Franta. Toate, vorbind despre Sibiu.
„Acum cativa ani, locul pe care este situata fabrica era un teren viran de la marginea orasului Sibiu. Acum este sediul unei mici fabrici de piese auto a companiei japoneze Takata, Dodu fiind director al sucursalei din Romania.
Aceasta tara incearca sa atraga tot mai multe companii cum este Takata, acestea urmand sa aduca tehnologie, sa creeze locurile de munca si sa plateasca salariile, cele trei lucruri de care au nevoie fostele tari din blocul sovietic pentru a adera la UE anul viitor”, se mai arata in articolul semnat de Reuters si citat de presa din intreaga lume.
Jurnalistii straini relateaza si despre cum aproximativ 700.000 de airbaguri parasesc, lunar, fabrica din Sibiu, deschisa cu un an in urma, pentru a ajunge pe liniile de asamblare din Republica Ceha, Polonia sau Germania.
BMW, Volkswagen, Mercedes, Ford, Opel sau Toyota sunt cativa dintre producatorii auto care folosesc airbagurile Takata. Pe piata mondiala, T