Retailerii francezi, inventatorii conceptului de hipermarket, au fost cei mai dinamici jucatori de pe piata de profil in ultimii ani, iar reactia peste asteptari a cumparatorilor din Romania le-a permis sa treaca rapid pe profit.
Nu au fost primii jucatori internationali care au intrat pe piata de retail locala, meritul petru acest lucru revenindu-le germanilor de la Metro, adusi in Romania din anul 1996 de omul de afaceri Ion Tiriac.
Cu toate acestea, francezii si-au luat revansa, urmand sa ajunga la sfarsitul acestui an la investitii de aproximativ 400 de milioane de euro numai in magazine.
Carrefour, Cora si, de la sfarsitul acestui an, Auchan sunt cei trei muschetari care activeaza pe segmentul de hipermarketuri romanesc.
Cei trei vor ajunge la sfarsitul anului sa opereze impreuna unsprezece magazine, insa vor avea de facut fata unei concurente din ce in ce mai puternice dupa ce anul acesta si-au facut intrarea pe piata si germanii de la Real, divizia de hipermarketuri a grupului Metro, dar si olandezii de la Spar.
Nu in ultimul rand, cota de piata a francezilor este disputata intr-o oarecare masura si de un alt concurent german, Kaufland, parte a grupului Lidl & Schwartz, care desi opereaza in sistem discounter (preturi reduse si sortiment limitat), se apropie prin formatul de magazin de dimensiunile hipermarketurilor.
Carrefour si Cora au fost primele retele de hipermarketuri intrate pe piata locala, acest format fiind aproape imediat preferat de foarte multi dintre romani. Suprafetele de vanzare mari (pana la 10.000-15.000 de metri patrati) si sortimentatia foarte larga (30.000-50.000 de produse) au atras vizitatori si, implicit, vanzari importante. S-a ajuns astfel in situatia in care magazinul Carrefour din zona Orhideea din Capitala sa inregistreze cele mai mari vanzari din intreaga retea Carrefour din Europa, exceptand