Ce lucrare ati prezentat in cadrul Congresului European de Istorie a Religiilor?
Titlul si continutul conferintei mele la Ateneu au fost publicate in Idei in Dialog, in numarul din septembrie; titlul era De la implinirea poruncilor la experienta in mistica iudaica.
Cum arata comunitatea istoricilor religiilor? in ce masura un dialog real intre istoricii religiilor, la nivel stiintific, ar putea fi transpus intr-o realitate politica? Altfel spus, toleranta religioasa a Congresului ar putea fi urmata de tole-ranta umana intre diverse religii contemporane?
Comunitatea istoricilor religiilor este ca orice comunitate academica: are partile ei amicale si deschise si are partile mai competitive. in orice caz, relatiile dintre noi sint incomparabil mai bune decit relatiile dintre religiile respective pe care le studiem. Nu cred ca putem transpune relatiile personale academice in relatii interreligioase, care au un cadru foarte diferit.
Ati vorbit, in cartea Ceea ce ne uneste, de o anumita frustrare care se manifesta la nivelul reprezentantilor Islamului, in fata democratiei occidentale, care produce bogatie. Credeti ca Islamul s-ar putea „moderniza“ sau aceasta „modernizare“ are un semn contrar? De ce s-a abandonat filonul pasnic al Islamismului in favoarea unui razboi religios total impotriva civilizatiei occidentale?
Din punctul meu de vedere, educatia occidentala, care este mai democratica si mai dezvoltata – in special in domeniul stiintific – precum si spatiul neutru din punct de vedere religios au creat optiuni mult mai bune pentru o dezvoltare a indivizilor si a societatii, care produce o viata economica mult mai buna decit in tarile dominate de Islam.
- Am cumparat o multime de carti, toate fascinante
V-ati cumparat, din nou, asa cum faceti de fiecare data cind ajungeti la Bucuresti, o val