Proliferarea comertului cu produse contrafacute si, implicit, a contrabandei, ingrijoreaza nu numai politistii si vamesii, ci si reprezentantii principalilor jucatori de pe piata de alcool si tutun din Romania. Volumul total al pietei tigaretelor este de 35 de miliarde bucati anual, iar volumul total al pietei este de 1,4 miliarde de euro, a aratat Corporate Affairs Director in cadrul JTI International Romania, Gilda Lazar. Desi au tras semnale de alarma in nenumarate randuri referitoare la acest fenomen, autoritatile spun ca ilegalitatile continua sa se comita. Deocamdata, comercializarea tigarilor contrafacute in magazinele cu regim special continua sa dea batai de cap autoritatilor.
JTI Romania a fost, in iunie 2005, prima companie producatoare de tigarete din Romania care a semnat un protocol de colaborare cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in scopul combaterii evaziunii fiscale cauzate de contrabanda cu tigarete si comercializarea de produse contrafacute la nivelul intregii tari. “Extinderea protocolului dintre JTI si ANAF subliniaza importanta colaborarii dintre producatorii legali si autoritati atunci cand este vorba despre o problema extrem de grava, cum este cresterea contrabandei”, declara Martin Southgate, VP & General Manager JTI Romania, care sublinia ca faptele de contrabanda reprezinta 10% din piata romaneasca a tigaretelor.
ANAF si JTI Romania au anuntat la acea data ca vor continua sa coopereze cu toate partile interesate in scopul eradicarii contrabandei si consecintelor sale. Ca producator legal, si la fel ca alte companii care opereaza in Romania, si JTI doreste un mediu comercial stabil si predictibil. "Doar intr-un astfel de mediu consumatorii vor putea beneficia de produse JTI autentice, iar Guvernul roman isi va putea proteja in timp veniturile provenite din incasari fiscale", precizau, in urma cu un an, reprezenta