Grupul francez Renault, unul dintre cumparatorii cei mai interesati de fabrica de la Craiova, s-a razgandit dupa ce revenirea fabricii la stat a durat mai mult decat se anticipa, a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault - Nissan.
"Ne vom concentra pe fabrica existenta (Dacia - n. red.), unde vom dezvolta capacitatea", a declarat Carlos Ghosn la Salonul Auto de la Paris. Renault era interesat de fabrica de la Craiova pentru a produce masini Nissan, deoarece producatorul japonez nu avea nicio facilitate de productie in zona de est a Europei. Ulterior, pe masura ce recumpararea pachetului majoritar de actiuni la Daewoo Craiova de la compania coreeana a intarziat, oficialii Renault si-au temperat declaratiile.
Printre ceilalti producatori interesati de fabrica se aflau si americanii de la Ford si General Motors.
Presedintele diviziei europene a Ford, John Fleming, a declarat tot in cadrul salonului de la Paris ca este in continuare interesat de fabrica de la Craiova, unde ar putea produce masini din clasa mica.
De altfel, oficialii Ford au purtat deja discutii la Bucuresti cu premierul Calin Popescu-Tariceanu, care a dat asigurari ca potentialul investitor va beneficia de facilitati conform normelor UE.
La sfarsitul lunii august, reprezentantii romani si cei ai companiei sud-coreene Daewoo au semnat la Bucuresti un acord prin care statul a redevenit unicul proprietar al uzinei Daewoo Automobile Romania, de la Craiova. Uzina de la Craiova va reveni in proprietatea statului roman in aceasta luna.
Potrivit ministrului economiei, Codrut Seres, procedura de privatizare a uzinei cu un investitor strategic va incepe in termen de doua luni de la finalizarea tranzactiei, prevazuta pentru perioada 15-20 octombrie. Statul va mentine in aceasta perioada numarul de angajati, si exista posibilitatea unor noi angajari.
Autoritatile rom