Saviana Stanescu este poet si dramaturg, castigatoare a Premiului UNITEXT pentru cea mai buna piesa de teatru a anului 1999, cu Apocalipsa gonflabila. Detinatoare a unei burse Fulbright, traieste si lucreaza in prezent la New York, unde a obtinut deja doua titluri masterale. Colaboreaza cu celebrul antropolog teatral Richard Schechner si preda la Tisch School of Arts (New York University).
- Cu prilejul workshop-ului pe care l-ai sustinut la Teatrul Desant in vara acestui an, ti-ai lansat si cel mai nou volum de versuri, care a vazut lumina tiparului la Editura Vinea. Vorbeste-ne putin despre acest volum. De ce apare el la o distanta atat de mare in timp fata de anteriorul?
Interviu realiziat de Marcela Gheorghiu
- Sunt lucruri diferite volumul de versuri si workshop-ul. Cum se spune in engleza, eu port mai multe "palarii", una este cea poetica - sunt un poet al anilor '90 -, iar una dramaturgica, teatrala, in calitatea mea de dramaturg si de profesor de dramaturgie al anilor 2000, dupa ce m-am format la New York University. Volumul de poezie e menit tocmai sa antologheze o etapa din viata mea literara/poetica, pentru a putea sa inchid un capitol si sa deschid altul, caci ma simt intr-adevar un nou scriitor dupa perioada mea americana. Plus ca am vrut sa amintesc publicului romanesc si lumii literare de mine si sa dezvalui cate ceva din poeta rebela care am fost. Nu ca n-as mai fi rebela acum, dar am vrut sa devina clar ca sunt unul dintre primii scriitori care au debutat dupa 1989, un scriitor care aducea in literatura romana ceva nou si provocator: un limbaj mai direct/ colocvial, teme feministe/feminine, reconfigurari ale clasicilor (vezi Eleada) s.a.m.d. Vreau sa vad si sa se vada de unde am pornit pentru a reconfigura traseul meu literar. Volumul cuprinde si cateva poeme scrise in engleza, prin asta, personal, realizand tranzitia spre