Fie ca se inspira din icoanele ortodoxe rusesti, din lacomie, mizerie si siluete slim, din spiritul anilor '60 sau, pur si simplu, din obiectele second hand, hainele sezonului de toamna-iarna 2006-2007 sunt semnate de designeri "proaspeti", abia iesiti de pe treptele facultatii.
De curand a avut loc evenimentul Best Newcomers, unde cinci creatori de moda inca studenti sau proaspat absolventi ai sectiilor de design vestimentar de la Universitatile din Bucuresti si Cluj si-au prezentat primele colectii.
Spectacolul a inceput cu Silk Road, colectia de toamna-iarna realizata de Una Moda Grup - vestimentatie urbana, cu influente grunge, minimaliste. Silk Road se vrea o "reinterpretare a drumului matasii", un melanj cultural intre Occident si Orient. Tinutele sunt realizate din stofa, tricot si piele.
Matasea a fost insa personajul principal - in stare bruta, originara, sub forma coconilor de matase, aceasta a folosit ca aplicatie pentru accesorii.
Una Moda Grup are deja un CV destul de complex. Admisi in toamna anului 2003 in cadrul Facultatii de Arte Decorative si Design la Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, componentii grupului au avut ocazia sa abordeze teme de concept si creatie vestimentara contemporane.
Colectia Silk Road este "rezultatul fericit al unui experiment de colaborare", povesteste Alin Galatescu, analist de moda. Cu aceasta colectie, Una Moda Grup a fost prezent in primavara la Saptamana Modei.
Agnes Keszeg a propus colectia Galeria Tretyakov, inspirata din siluetele si culorile icoanelor ortodoxe rusesti si ale icoanelor catolice din spatiul francez si spaniol. Realizate din tricot si catifea, rochiile au croiuri simple si broderii manuale elaborate pentru o imagine cat mai feminina. Nuantele folosite au fost cele ale pamantului, in special verde, oliv, gri, maro si visiniu.
Colectia Gritly-Glam Culture