Destin sau intamplare, istorie culturala cuibarita in frumusetea unui timp care ne-a daruit capodopere. Un patrimoniu inegalabil, aproape uitat de unii dintre noi, sau pentru altii aproape necunoscut, isi dezvaluie astazi bogatia spirituala. Cum altfel am putea prefata revenirea noastra asupra evenimentului ce a debutat, zilele trecute, la Muzeul National de Arta al Romaniei?! "Antoine Bourdelle (1861-1929), vector al modernitatii. Bucuresti-Paris, o prietenie franco-romana" este genericul expozitiei ce reuneste, in premiera pentru publicul roman, 67 de opere realizate de Antoine Bourdelle (sculpturi in bronz, ipsos, marmura si lucrari de grafica), alaturi de 9 fotografii executate de artist in timpul lucrului, la care se adauga 17 sculpturi ale discipolilor romani ai artistului. O intalnire unica dintre doua mari personalitati culturale de la inceputul secolului XX: sculptorul francez "deschizator de drumuri" si renumitul colectionar roman, Anastase Simu, fondatorul primului muzeu particular din Romania. Majoritatea pieselor prezentate publicului provin de la muzeul Bourdelle din Paris, celelalte - "Beethoven", "Fructul", "Heracles arcas", (toate din bronz), "Studiu de cap" (ghips), bustul lui Anastase Simu (in bronz si marmura) si al sotiei sale, Elena Simu (de asemenea in bronz si marmura) - facand parte din patrimoniul Muzeului de Arta al Romaniei, pastratorul operelor lui Bourdelle din colectia fostului muzeu Simu (cazut demult prada demolarilor din anii comunismului). Se cuvenea o revenire asupra expunerii de la Palat (Sufrageria Regala), tocmai pentru a accentua importanta acestei intalniri unice, care a facut posibila, in urma cu aproape un secol, intrarea in constiinta publicului si specialistilor romani a numelui si operelor lui Bourdelle. Ce importanta prezinta pentru generatiile tinere aceasta intalnire prilejuita de Anul Francofoniei? Una magistrala, men