In momentul de fata, in Romania se cheltuiesc in medie 92 de euro anual pe angajat pentru activitati care includ training, activitati motivationale, team, building-uri sau alte activitati de dezvoltare legate direct de angajati, se arata intr-un studiu realizat de Business - Edu si Corporate Dynamics. Astfel, o treime dintre firmele chestionate aloca intre 150 si 200 de euro in fiecare an pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor, in timp ce 38% dintre companiile participante la studiu au bugete destinate training-ului sub 50 de euro. In conditiile in care un program de training de calitate costa cel putin 50 de euro per angajat, practic in mai mult de un caz din trei avem de-a face cu firme care nu fac training sau au programe de formare profesionala de foarte slaba calitate.
Trainingul de comunicare, cel mai cautat subiect
In ceea ce priveste subiectele de training cerute de catre firmele care activeaza in Romania, principalele tinte sunt pregatirile de comunicare, cu 83%, si cele de tehnici de vanzari, cu 46,9%. Acestea sunt urmate de team-building-urile si tehnicile de prezentare, acestea fiind un aspect specific firmelor in schimbare si al celor orientate in principal catre vanzari. In urma studiului mentionat, se constata de asemenea si un oarecare interes catre cursurile cu aplicabilitate in managementul general, specific firmelor care activeaza in productie si celor care se lovesc de schimbari frecvente la nivelul managementului mediu. Pe de alta parte, exista si o cerere pe subiecte specializate de training, care de cele mai multe ori sunt furnizate de catre firmele din afara tarii. Practic, avem de-a face cu o piata de formare profesionala in primele stadii de crestere, cu o usoara tendinta de dezvoltare a segmentelor specifice.
"Formarea formatorilor"
Cat despre locurile din care firmele autohtone reu