Teatru . O intrebare, un raspuns.
Claudiu Bleont
De la Avignon, la Campulung Moldovenesc
- Ai cam disparut in ultima vreme din peisajul televizual, d-le Bleont. Te-ai hotarat sa nu apari atat de des pe micul ecran, ca sa-ti mai protejezi imaginea?
- Nu neaparat, dar am avut o vara foarte activa. In iulie am participat la Festivalul International de la Avignon, care in acest an al francofoniei a luat o amploare deosebita. Trupe de pe tot mapamondul au sustinut 850 de spectacole, de toate genurile si stilurile. Se juca zi si noapte in toate locurile din Avignon si imprejurimi, se vorbeau toate limbile pamantului. Era un adevarat Babilon modern. La Avignon se ia pulsul teatrului de azi, este o competitie de cautari si originalitate, rar intalnita. Noi am fost preferati si invitati la "Cit neuf", unde am prezentat Caii la fereastra de Matei Visniec. Joc alaturi de Victoria Cocias, de la Teatrul Nottara, si Aurel Batca, de la Teatrul "Fanny Tardini". Regizorul e Radu Dinulescu. Si pentru ca am fost cu totii foarte apreciati, am mai primit o invitatie, aceea de a participa la Festivalul din Bologna. Proiectul nostru a fost sprijinit de Uniter si de Teatrul National din Bucuresti. Merita, va asigur, pentru ca la Avignon se invata din mers lectia teatrului nou. Chiar si incercarile cele mai riscante, mai socante, se dovedesc necesare, pentru gasirea unor modalitati inedite de exprimare scenica. De pilda, celebra piesa a lui Ionesco, Rinocerii, a fost montata intr-o interpretare noua, un fel de monodrama jucata de un singur actor, care se transforma pe loc in rinocerul agresiv, si-apoi era si personajul ce incerca sa reziste pericolului rinocerizarii in masa. Din Franta, am plonjat rapid la Campulung Moldovenesc, intr-un ambitios proiect al regizoarei Alice Barb, proiect sprijinit de primaria orasului si de Tnb, cu ocazia anului interna