Lansarea variantei break a Loganului n-a starnit la fel de mult interesul presei straine ca in urma cu doi ani, cand Renault a revolutionat piata auto cu berlina la cel mai mic pret - 5.000 de euro.
Majoritatea articolelor aparute in presa straina in urma lansarii de la Paris sunt neutre. Concluzia: noul model n-a pus atat de mult accent pe design, ci pe functionalitate. Unele dintre ziarele mari s-au folosit de lansarea noului model pentru a analiza piata in declin a producatorilor auto.
"Trebuie sa acceptam faptele. Masinile modeste se bucura de succes. Cu un aer rustic, Dacia Logan, conceputa de Renault pentru tarile emergente, si a carei versiune break a fost prezentata la salonul de la Porte de Versailles, a atras intr-un an 24.000 de cumparatori francezi, marea majoritate fiind proprietari ai unor masini mai vechi de 10 ani", apreciaza francezii de la "Le Monde".
"Logan break a fost una dintre putinele noutati "frantuzesti" prezentate la Mondial. Renault utilizeaza la maximum uzinele slovene, turcesti si romanesti pentru a fabrica modelele vandute in Europa", vad cei de la "Le Nouvel Observatoire".
Cotidianul economic "Les Echos" din Franta are un ton mai critic: "Printre micile noutati se afla si Dacia romaneasca". Publicatia noteaza ca "transferul productiei catre Est are limite: costul mare de transport al autovehiculelor, calitatea - sub normele in vigoare in Europa si gradul mic de automatizare a liniilor de productie".
"Cand intrati inauntru, va asigur ca interiorul nu este cel al unei sufragerii. Dar veti gasi ceva mai mult decat simple strapontine. Pretul va fi, fara dubiu, unul dintre argumentele pentru succesul sau in tarile emergente, unde natalitatea este mai ridicata decat in Europa si familiile au nevoie de mai mult spatiu" - sustin cei de la "www.leblogauto.fr"
Site-ul german