Ploaia abundentă care a căzut înaintea cursei nu era o veste prea bună pentru Michael. Michelin îşi probase superioritatea pneurilor pentru pistă udă în calificări, atunci când Renault
Ploaia abundentă care a căzut înaintea cursei nu era o veste prea bună pentru Michael. Michelin îşi probase superioritatea pneurilor pentru pistă udă în calificări, atunci când Renault obţinuse primele două poziţii, cu primul pole pentru Fernando de la Marele Premiu al Canadei încoace, iar Schumi obţinuse dreptul de a pleca doar de pe linia a treia a grilei. Iar startul cursei avea să îi confirme germanului circumspecţia. Alonso a plecat ca din puşcă şi, foarte rapid, a pus 15 secunde distanţă între el şi următorul clasat, colegul de echipă Giancarlo Fisichella. La acel moment, nu ştiu câţi erau cei care mai credeau într-o schimbare a verdictului întrecerii. Pista începuse însă să se usuce pe trasa ideală şi, la prima serie de oprire la boxe, primele maşini care aveau pneuri Michelin au plecat pentru a doua treime a cursei cu "intermediare" tocite. Lui Alonso, în schimb, i-au pus pe puntea faţă unele noi. şi imediat s-a văzut că a fost o decizie proastă. Avantajul său se subţia văzând cu ochii şi Fisico părea condamnat să devină lider. Lucru care s-a întâmplat în turul 28. Ba mai mult, în spatele său era Schumacher, iar germanul n-a avut nevoie decât de două viraje pentru a-l depăşi.
Nici la a doua oprire, când pista se uscase şi mai mult, n-a venit decizia firească. Oprit din poziţia a treia, Fernando a decis să plece cu pneuri de uscat. Credeţi că i-a fost uşor? Nicidecum. Echipa de la boxe a avut probleme să-i fixeze roata stânga spate şi a mai pierdut 10 secunde. Deja lucrurile deveniseră grave. Iar inevitabilul s-a produs. Schumi l-a depăşit pe Fisichella, a devenit lider şi, chiar dacă în ultima parte a întrecerii, Alonso a mers ceas, urcând pe locul doi, pentru ca ma