foto: HotNews.ro
“Tutunul dauneaza grav sanatatii.” Este doar unul din avertismentele ce ar trebui sa insoteasca orice produs din tutun sau care face reclama la tutun.
Cu toate acestea, promovarea produselor incalca de multe ori legislatia, fie prin lipsa acestor avertismente, fie prin plasarea de panouri publicitare in locuri interzise de lege.
Ascunse sub sloganuri ce par sa nu aiba nici o legatura cu fumatul, panourile publicitare ale principalilor jucatori de pe piata romaneasca a tutunului, sunt amplasate pe langa scoli si facultati, ba chiar in incinta acestora.
Potrivit legii 148/2000, in Romania "se interzice publicitatea pentru bauturile alcoolice si pentru produsele din tutun in incinta unitatilor de invatamant si a unitatilor de asistenta medicala sau la o distanta mai mica de 200 metri de intrarea acestora, masurata pe drum public.“
Intrarea in Facultatea de Agronomiefoto: HotNews.ro
De cum intri insa pe poarta Facultatii de Agronomie din Bucuresti, doua panouri gigantice iti prezinta noua oferta Kent, marca aflata in portofoliul British American Tobacco. Nu este vorba despre un indemn la fumat. Nici vorba. Panoul iti vorbeste despre “smooth transmission” si “true: performance”.
M-am dat batut dupa un minut, timp in care am incercat sa inteleg semnificatia sloganului.
"Get smooth" in Agronomiesursa: HotNews.ro
Dupa alti cativa zeci de pasi insa, o alta reclama. De data aceasta la L&M, brand al Philip Morris. Sloganul campaniei prin care poti castiga un scuter pe zi: Get Smooth & Get Going. Cu alte cuvinte, sper sa nu gresesc, fumatul de tigari care te “get smooth” iti poate aduce un scuter pe zi cu care te poti “get going” la cursuri.
La doi pasi de ASEfoto: HotNews.ro
Piata Romana, foarte aproape de Academia de Studii Economice. Pe un bloc aflat in centrul in