Cele mai cunoscute elemente ale brandului Clujului sunt primarul Emil Boc, Universitatea "Babes-Bolyai" si cateva firme private, cum ar fi "Ursus", "Terapia" sau "Napolact". Acestea sunt concluziile unui sondaj de opinie facut de "Metro Media" Transilvania.
La chestionare au raspuns 1.082 de clujeni, cu varsta de peste 18 ani, in perioada 17 august - 1 septembrie. Marja de eroare este de trei la suta. Un sfert dintre cei chestionati nu au stiut sa raspunda la intrebarea privind cea mai importanta firma din Cluj-Napoca. Cei care au raspuns, au amestecat brandurile locale cu cele ale multinationalelor.
Nume precum "Ursus", "Terapia", "Napolact" sau "Oncos" stau alaturi de "UPC", "Billa", "Metro" sau "Kaufland".
Procentele de notorietate sunt apropiate. In top conduce "Billa", cu sase la suta, urmata de "Napolact" si "Ursus", cu cate cinci la suta, "Metro"cu patru la suta si "Terapia" cu patru la suta. Restul firmelor notorii au cate doua procente. 30 de companii au cate minim unu la suta din raspunsuri, iar 340 au cel putin o mentiune.
Companiile din domeniul comercial sunt mai des amintite de femei si de locuitorii cartierelor Zorilor, Manastur si Grigorescu, iar cele de servicii de locuitorii din Zorilor si din Marasti. Dintre institutii, cea mai cunoscuta este Primaria, cu 38 la suta, urmata de Universitatea "Babes-Bolyai" - cu 14 la suta si de spitale ori clinici, cu sase la suta.
Teatrul vine pe locul al patrulea, cu patru la suta. Biserica, Politia cu Jandarmeria si Universitatea Tehnica au fost amintite de trei suta dintre cei care au raspuns. Totodata, Prefectura, Finantele si Universitatea de Medicina si Farmacie au fost mentionate de doi la suta dintre cei intrebati.
Topul cartierelor
In topul cartier