specializările nu corespund întru totul nevoilor societăţii, iar "procesul de examinare a elevilor şi studenţilor are serioase disfuncţionalităţi". şeful guvernului consideră că "s-au specializările nu corespund întru totul nevoilor societăţii, iar "procesul de examinare a elevilor şi studenţilor are serioase disfuncţionalităţi". şeful guvernului consideră că "s-au făcut progrese, dar mai avem încă materii sau abordări de tip vechi, iar cea mai periculoasă abordare, la care m-am referit şi mai devreme, este accentul pe memorare şi pe teorie. Copiii şi studenţii nu trebuie transformaţi în nişte papagali, care învaţă pe dinafară nişte lecţii şi cursuri". În ceea ce priveşte salariile profesorilor, Tăriceanu ne-a declarat că vrea "crearea unui mecanism bazat pe remunerarea în funcţie de performanţele profesionale şi ştiinţifice individuale". Premierul afirmă că s-a împăcat cu ministrul Hărdău, dar că nu este de acord cu cei care dau calificativul "mediocru" învăţământului românesc. În ciuda tuturor problemelor educaţiei româneşti, primul-ministru spune că nu îi este teamă să-şi dea copiii la şcoală în România.
Ieri s-a deschis anul universitar 2006-2007. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a acordat ziarului Adevărul un interviu, în exclusivitate, în care a vorbit despre problemele sistemului de învăţământ românesc.
- Aveţi curaj să-i lăsaţi pe copiii dumneavoastră în învăţământul de stat? Intenţionaţi să-i înscrieţi în învăţământul particular sau la o instituţie de învăţământ din străinătate?- Cred că nu trebuie să privim educaţia din România cu aşa un defetism şi cu atâta descurajare încât cuiva să-i fie frică în mod justificat să-şi dea copiii la şcoală în România. Învăţământul românesc trece
printr-un profund proces de transformare, de modernizare. Desigur, tranziţia politică şi economică a adus multe probleme, atât umane, cât şi materiale. Foarte