Saptamana trecuta, Curtea Europeana de Justitie a dat o prima interpretare noilor reglementari europene privind publicitatea comparativa, adoptate de Comisie in luna mai anul acesta. Cazul reclamat se refera la comparatiile de pret, un subiect din ce in ce mai fierbinte, pe masura ce pe Internet apar site-uri care compara preturile retailerilor.
In cazul inaintat Curtii Europene de Justitie, retailerul belgian Lidl l-a reclamat pe competitorul sau Colruyt ca face publicitate comparativa interzisa intre preturile unor produse vandute de cei doi distribuitori.
In acest caz, Curtea a statuat ca advertiserii pot compara preturile colectiilor de produse vandute de competitori atunci cand este vorba de produse comparabile, iar consumatorii au posibilitatea sa verifice usor atat preturile, cat si calitatile produselor comparate.
Totodata, Curtea a mai aratat ca afirmatiile retailerului conform carora preturile sale sunt in general mai mici decat ale competitorului pot fi inselatoare in lipsa unor detalii si a unei baze de comparatie clare.
Un alt litigiu de acest gen, care a atras atentia europenilor, a fost judecat in vara aceasta in Franta. Carrefour l-a reclamat pe concurentul sau Leclerc ca pe site-ul www.quiestlemoincher.com (trad. fr.: „cine e mai ieftin“) face publicitate comparativa ilicita.
Pe acest site erau comparate preturile a 3.500 de produse vandute in cele doua retele de distributie, „in scopul restabilirii adevarului privind preturile reale“, dupa cum se afirma pe site. In afara de Carrefour, comparatiile ii mai includeau si pe retailerii Auchan, Intermarche, insa nu si pe Lidl, care practica, de fapt, cele mai mici preturi.
Curtea a decis inchiderea site-ului, motivand lipsa obiectivitatii in compararea preturilor, intrucat informatiile nu erau verificabile in privinta parametrilor reti