Au fost primii jucatori internationali de pe piata de retail, au avut incredere in inginerii romani pentru a-si construi centre de cercetare-dezvoltare in industria auto, sunt unii dintre cei mai importanti furnizori de energie din Romania si nu au ezitat sa intre pe piata asigurarilor alaturi de omul de afaceri Ion Tiriac.
Asa am putea caracteriza relatiile de afaceri dintre Romania si Germania, cea mai mare economie a Uniunii Europene, ce deruleaza investitii de peste 1,25 de miliarde de euro pe piata romaneasca prin intermediul unor mari companii germane precum Continental, Allianz, Siemens, E.ON, Dr Oetker sau Metro.
Pentru majoritatea romanilor Germania este sinonima cu calitate, profesionalism si capitalism, acestea fiind si unele dintre valorile aduse de investitorii germani pietei romanesti. Conceptia clientilor romani asupra produselor de origine germana se poate observa si din evolutia importurilor romano-germane, Germania ocupand locul doi in topul importurilor pe piata locala.
Tara noastra a importat in 2005 produse germane in valoare de 4,55 de miliarde de euro, in crestere cu 16% fata de nivelul de 3,81 miliarde de euro din 2004.
Topul importurilor de produse germane este condus de masini, aparate si echipamente electrice (30%), materiale de transport (22,7%), produse ale industriei chimice si conexe (8,2%), materiale plastice, cauciuc si articole obtinute din acestea (7,8%), materii textile si articole obtinute din acestea (9,5%) metale comune si articole obtinute din metale comune (7,9%), produse din lemn, pasta de lemn, hartie, carton (2,6%), instrumente si aparate optice, fotografice si de masura (2,5%), produse agroalimentare, bauturi, tutun (2,0%), marfuri si produse diverse (1,5%).
Dar nu numai volumul importurilor romano-germane inregistreaza o tendinta de crestere de la an la an, ci si volumul exporturilor, German