Consilierii locali din municipiul Timisoara nu mai fac fata numarului imens de studii de fezabilitate care trebuie aprobate in cel mai scurt timp, pentru a fi pregatite pentru bugetul local de anul viitor. Alesii s-au intrunit de doua ori in ultimele doua saptamani pentru a aproba aproape 40 de astfel de documente: acum o saptamana s-au avizat 20 de studii, iar ieri au intrat in plen alte 18.
Valoarea proiectelor care ar trebui implementate in perioada urmatoare, pe baza celor circa 60 de studii aprobate in acest an, depaseste 120 de milioane de euro.
Consilierii s-au plans de mai multe ori ca se simt sufocati de zecile de studii de fezabilitate care le incarca agenda la sedintele in plen. In plus, proiectele ajung pe masa membrilor CL cu cateva zile sau chiar ore inainte de sedinta, spre disperarea alesilor.
Daca pentru unii sistemul este obositor, pen-tru altii este un semn ca in Primarie "exista inteligenta, pentru a se face documentatii".
In cea mai mare parte, studiile de fezabilitate se refera la amenajari de drumuri, la alimentari cu apa si canalizari, insa "grosul" banilor se indreapta spre inchiderea inelelor de circulatie, in soseaua de centura (43 milioane euro), in implementarea unui sistem integrat pentru eficientizarea incasarilor si cheltuielilor la Regia Autonoma de Transport Timisoara (7 milioane euro) ori construirea unui nou pod peste Canalul Bega (6,2 milioane euro).
Liderul grupului PSD din Consiliul Local, Sorin Grindeanu, a declarat ca nu e prima data cand alesii sunt asaltati de zecile de studii.
Ca noutate insa, Grindeanu sustine ca va cere Executivului Primariei sa anunte cate din studiile de fezabilitate aprobate in acest an au si fost materializate in proiecte.
Alesii Opozitiei vor verificari
"Ar trebui facuta o strategie mai coerenta la aceste studii, pentru a evita modalitat