Editia din acest an a Salonului Auto de la Paris, aflata la 110 ani distanta fata de debutul acestei manifestari, se remarca prin cele 70 de premiere mondiale si peste 500 de marci de masini, subansamble, produse si servicii conexe, reprezentand circa 40 de tari.
La editia precedenta, in urma cu doi ani, au fost expuse 500 de marci, 60 de modele fiind atunci prezentate in premiera internationala.
Organizatorii salonului, care are loc intre 30 septembrie si 15 octombrie, spera ca numarul vizitatorilor din acest an sa treaca de 1,46 milioane, record absolut inregistrat in 2004.
Constructorii francezi, in calitate de gazde, nu au avut o prezenta ostentativa, alegand mai degraba sa expuna concepte decat noi modele de serie.
Renault participa la eveniment cu autoturismul cabrio cu patru locuri Nepta, Citroën prezinta C4 Picasso, iar Peugeot expune modelul 908 RC echipat cu un motor V12 diesel.
Volvo prezinta in premiera noul model din clasa compacta C30, in vreme ce la standul Alfa Romeo poate fi remarcat modelul 8C Competizione. Volkswagen a venit cu Cross Golf, model care urmeaza linia lui Cross Polo, destinat publicului tanar, si cu noua generatie Touran.
Constructorii americani au o participare semnificativa, Dodge prezentand trei noi modele - Caliber, Avenger si autovehiculul de teren Nitro - iar Chrysler expune noul Sebring. Principala noutate a marcii Jeep este noul Wrangler, iar Ford a adus noua generatie Mondeo. Ford prezinta, de asemenea, conceptul SUV Iosis X, construit pe aceeasi platforma cu Mondeo.
Companiile asiatice au venit cu o gama bogata de concepte si modele de serie, cu intentia de a-si reduce dependenta fata de piata americana, care asigura circa 60 din profitul operational, concentrandu-se in acelasi timp pe dezvoltarea gamei de motorizari diesel. Toyota prezinta prototipul Auris, dar si modelul de serie Hi